مرکز تخصصی پیانو MTP

کوک،رگلاژو تعمیرات تخصصی انواع پیانو

مرکز تخصصی پیانو MTP

کوک،رگلاژو تعمیرات تخصصی انواع پیانو

مرکز تخصصی پیانو MTP

مرکز تخصصی پیانو MTP

* کوک
* رگلاژ
* تعمیرات
* تنظیم اکشن
* انواع لکه گیری پیانوهای پلی استر ، متالیک و مات
* بازسازی پیانوهای فرسوده

* زیر نظر مهندس مرتضی شیرازی
🎹
دارای کادر مجرب و متخصص

سرویس دهی در سراسر ایران عزیز
****************************
تلفن تماس:
0912 031 6852

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰۸
شهریور

بی شک،موسیقی یکی از نعمت های بزرگ خداوند است که در روز نخست،باسرشت انسان ها درمی آمیزد.

موسیقی و کودک

همانگونه که جسم انسان برای رفع گرسنگی و تشنگی نیاز به غذا و آب دارد،روح و روان انسان نیز برای رفع خستگی و کسالت  خود،نیاز به موسیقی دارد.
درحقیقت موسیقی غذای روح و روان انسان است،و آدمی بدون آن نمیتواند به حیات خود ادامه دهد.
ما انسانها در طَی روز و در انجام کارهای روزمره ی خود،خواه ناخواه از موسیقی استفاده میکنیم.مانند صحبت کردن،گوش دادن به أصوات مختلف،آواز را زمزمه کردن و....
علم موسیقی آنچنان گسترده است که یک موزیسین قَهار خود را نقطه ای در دریا میداند.
در حقیقت موسیقیدانان بزرگترین روانشناسان یک جامعه هستند،چرا که با نواختن یک قطعه ی موسیقی میتوانند یک فرد شاد را غمگین،و یک فرد غمگین را شاد سازند.
امروزه در دنیای ما پژوهشگران به این مطلب واقف هستند که موسیقی میتواند بهترین درمان برای رفع خستگی و حتی بیماری های ذهنی و روانی گردد.
وقتی که یک کودک موسیقی می آموزد،به صورت ناخودآگاه و به مرور زمان،حس ششم اش هرروز قوی و قوی تَر میشود.تا آنجا که از انسان یک فرد کاریزماتیک میسازد.
به علت اینکه بخش عظیمی از موسیقی درک وزن و زمان است،پس به صورت اتوماتیک ،ذهن کودکی که موسیقی می آموزد،با وزن و زمان آشنا شده،و کودک نه تنها در دوران کودکی،بلکه در دوران نوجوانی و جوانی نیز،دارای فن بیان قوی تری میباشد.

این مطالب،در طول سالهای متمادی،بر روی کودکان علاقه مند به موسیقی توسط اینجانب امتحان شده اند،و خوشبختانه همه ی کودکان موسیقی آموخته،از همنوعان خود،درک بالاتر و تکلم و فن بیان بهتری دارند.

مرتضی شیرازی 
شهریور نود چهار
  • morteza shirazi
۰۷
شهریور

  • morteza shirazi
۰۵
شهریور

تاثیر موسیقی بر رشد عاطفی و تعادل روحی کودکان 

 بررسی ها نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی های خاص و بدون کلام به تعادل روحی و عاطفی کودکان کمک می کند . در ضمن لذت بردن از موسیقی باعث افزایش روحیه و سرحال شدن کودکان و افزایش کوتاه مدت توانایی های آنها می شود. همچنین به گفته محققان نوع موسیقی که گوش داده می شود باید مورد پسند فردی که گوش می دهد باشد تا بتواند بر روحیه وی تاثیر مثبت بکذارد . با این وجود بهتر است از موسیقی هایی با نت مشخص و منظم استفاده شود. 


موسیقی  برای کودکان. فواید موسیقی برای کودکان . 

موسیقی بر رفتارهای کودکان تاثیر بسیار مثبتی دارد و با ایجاد یک سری تجربیات موسیقی در تسهیل گسترش ارتباطات کودکان ، احساسات اجتماعی ، اعصاب و افزایش هوش آنها بسیار موثر است .موسیقی می تواند کیفیت زندگی کودک را در عرصه های مختلف بالا ببرد ، نظیر ارتباط کودک با کودک دیگر ، کودک و خانواده ، ارتباط کودک و پزشک درمانگر یا معلم ، وغیره.  

بیشترین تاثیر این روش درمانی هنگامی است که کودک اجازه می یابد تا خود لذت اجرای موسیقی را تجربه کند .موسیقی در عین تهییج کنندگی می تواند آرامش دهنده نیز باشد .ثابت شده است که موسیقی می تواند میزان تحمل درد در کودکان را به هنگام بیماری یا موقعیت های شامل استرس افزایش دهد .موسیقی می تواند مشوق اجتماعی تر شدن کودکان شود و توانایی آنها را در نشان دادن نظرات و احساسات و نیز برقراری ارتباط با دیگران افزایش دهد .تاثیر موسیقی بر هر دو نیمکره مغز باعث می شود تا ارتباط این قسمت ها با یکدیگر تسهیل شده ، بهره لحظه ای هوشی بالا رود . این هماهنگی همچنین برای درمان لکنت کلام بسیار مفید است.


مرتضی شیرازی

پنجم شهریور ماه نود و چهار


  • morteza shirazi
۰۳
شهریور



کاربردی ترین روش برای آموزش موسیقی به کودکان


اول از هر بحثی ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که:فرزند ما که سواد خواندن و نوشتن را ندارد،آیا ممکن است موسیقی را یاد بگیرد؟؟؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که بله.

حتی کودکانی که هنوز به مدرسه نرفته اند نیز میتوانند موسیقی را یاد بگیرند،اما چطور و چگونه را، در ادامه خواهم گفت.

 آموزش دادن موسیقی به کودکی که هنوز سواد خواندن و نوشتن را ندارد یا به عبارتی هنوز به مدرسه نرفته است،کار غیر ممکنی نیست،اما نیاز به یک متخصص موسیقی کودک دارد که بتواند با کودک رابطه ای آموزشی و سالم و کار ساز برقرار کند،و دروس موسیقی را  گونه ای برای کودک بیان کند که کودک را دلمرده و دلسرد نسبت به موسیقی نکند.

متخصصِ موسیقی کودک کسی است که دروس موسیقی را به صورت آکادمیک فرا گرفته باشد و بتواند حتی یک روانشناس خیلی ماهری باشد.و بتواند موسیقی را به صورت صحیح و سالم به کودک بیاموزد چراکه آموزش نادرست موسیقی به کودک ،میتواند درآینده مشکلات بسیاری را برای شخصیت وی و خانواده ایجاد کند.

به قول پروفسور آرداشس تارپینیان(که یه موزیسین بزرگ در حوزه ی موسیقی کودک بوده است):فرا دادن به دیگران نیز باید فراگرفته شود.

اولین شرط برای آموزش دادن موسیقی به کودکی که هنوز سواد خواندن و نوشتن را ندارد،این است که کودک بتواند به خوبی سخن بگوید.خواه  این کودک دو ساله باشد یاپنج ساله.

چرا که سخن گفتن کودک ،امری مهم و کاربردی درآموزش موسیقی به آن است.

ما فرض را بر این میگذاریم که کودکی که در مثال زیر در موردش حرف میزنیم،سه ساله است و به خوبی میتواندصحبت کند.

این کودک توسط مربی یا والدین،در ابتدا رنگها را آموزش میبیند،تا آنجاییکه بتواندبه خوبی آنها را از یکدیگر تشخیص دهد.پس از آن ،کار آموزش موسیقی توسط معلمِ متخصص شروع میشود و وی حروف الفبای موسیقی را از طریق رنگ ها به وی آموزش میدهد،به طوریکه کودک، نت "دو"را به رنگ قرمز ،نت"رِ"را به رنگ زرد و .....یادبگیرد.

 پس از آنکه مطمئن شدیم کودک موارد فوق را به خوبی فراگرفته،کودک را با نت های گرد و سفید و سیاه و....آشنا میکنیم و در طول حدوداً یک ماه با کودک،درک وزن،درک زمان،ریتم خوانی،نت خوانی،و نت نویسی را کار میکنیم.

زمانی که مطمئن شدیم کودک توانایى خواندن و نوشتن موسیقی را پیدا کرده است، معلم با مشورت با والدین و بنا به استعدادِ کودک،سازی که کودک باید درآن نوازندگی کند،را برای کودک تهیه میکنیم.(لازم به ذکر است که نیاز نیست که در چند سال اول کودک یک ساز گران قیمّت و حرفه ای داشته باشد.)

سوال دیگری که ممکن است برای والدین پیش بیاید اینست که چقدر زمان لازم است تا کودک ما نوازنده ای قهار شود؟!؟

در جواب این سوال باید عرض کنم که مدت زمان برای نوازنده شدن کودک،بستگی به هوش و زکاوت او دارد.و هوش کودکان با همدیگر متفاوت است.

لذا ممکن است کودکی دیرتر مطالب را بیاموزد و کودکی نیز خیلی سریع از آنچه مربی فکر میکرده است،درس را فرا بگیرد.

اما با برنامه ریزیِ یک متخصص موسیقی کودک،در نهایت فرزند دلبند شما ،موسیقی را به راحتی میآموزد.

حتی برای کودکانی که اختلالات ذهنی  و جسمی دارند،(اُتیسم)نیز این کار غیر ممکن نیست.

(در مطالب آینده درمورد موسیقی برای کودکان اُتیسم صحبت خواهم کرد.)

والدین محترم:

اکنون که شما با نحوه ی آموزش موسیقی به کودکان،آشنایی پیدا کرده اید،بهتر است برای آینده ی بهتر فرزند دلبندتان امروز تصمیم بگیرید.

ما آماده ایم تا با کمک شما،آینده ای روشن را برای فرزندانتان رقم بزنیم،به شرط آنکه صبور باشید و در این امر مهم و سرنوشت ساز،ما را یاری کنید.


                                    به امید آینده ای بهتر 

                                          مرتضی شیرازی


  • morteza shirazi